Klein, E. D. & Hejtmanek, R. A. (2023)
Data Richness als Merkmal erfolgreicher Schulen. Ein Systematisierungsversuch
Rezension veröffentlicht am:  14.08.2024
Abrams, L. M., Varier, D. & Mehdi, T. (2021)
The intersection of school context and teachers’ data use practice: Implications for an integrated approach to capacity building
Rezension veröffentlicht am:  06.08.2024
Förster, N., Forthmann, B., Back, M. D. & Souvignier, E. (2022)
Effects of the COVID‑19 pandemic on reading performance of second grade children in Germany
Rezension veröffentlicht am:  02.08.2024
Thomm, E., Sälzer, C., Prenzel, M. & Bauer, J. (2021)
Predictors of teachers’ appreciation of evidence-based practice and educational research findings
Rezension veröffentlicht am:  29.05.2024
van Ryzin, M. J. & Roseth, C. J. (2018)
Cooperative learning in middle school: A means to improve peer relations and reduce victimization, bullying, and related outcomes
Rezension veröffentlicht am:  28.02.2024
Müller, H. & Schroeder, C. (2022)
Zum Einfluss der Erstsprache auf orthografische Kompetenzen in Deutsch als Zweitsprache. Eine vergleichende Analyse
Rezension veröffentlicht am:  05.02.2024
Köhler, S., Goldmann, D., Zapf, B. & Bunert, S. (2017)
Der Erwerb der (Fach-)Hochschulreife als Option im Berufsbildungssystem aus Sicht von Schülerinnen und Schülern
Rezension veröffentlicht am:  04.01.2024